Czerwone wierchy – przywitanie zimy

by Rafał Baran

DCIM112GOPROMiało być grzecznie i przyjemnie a było spontanicznie i wysoko, wszystko dzięki Danielowi i Szymonowi, do których w ostatniej chwili dołączyłem. Pobudka o 4:30 i dojazd na miejsce zbiórki w Krakowie.  Przed godziną 6:00 już byliśmy na trasie i jeszcze pustymi drogami zmierzaliśmy do miejscowości Kiry, z której to miała się rozpocząć nasza niedzielna przygoda.  Szybkim tempem idąc przez Twardą kopę zdobyliśmy Ciemniak i tam już na spokojnie zaczęliśmy się delektować widokami, było co oglądać, chmury zostawiliśmy w dole na wysokości ok 1500-1600 n.p.m. Z Ciemniaka już spokojnym tempem poszliśmy w stronę Małołączniaka a następnie na Kopę Kondracką, na której planowaliśmy dłuższy postój. Niestety na tej wysokości pomimo silnych promieni słonecznych był czuć wiatr nadchodzący ze strony Słowackiej, dlatego do wyboru było albo pozostać w słońcu narażonym na wiatr, ewentualnie udać się niżej w stronę IMG_9981Kondrackiej przełączy i pozostać w cieniu już zachodzącego słońca. Na Kondrackiej przełęczy postanowiłem zostać dłużej, kiedy reszta poszła jeszcze na giewont, zaowocowało to ciekawymi Time-laps’ami, którymi mam nadzieję się za niedługo pochwalić.  Słońce już praktycznie zaszło a nam pozostało jeszcze z 8 km do parkingu, schodziliśmy już przy świetle czołówek. Ponad 10 godzin na szlaki przełożyło się na 1500 metrów podejść oraz DCIM112GOPRO20 km w terenie. Dokładna trasa przejścia jest dostępna na dole strony.  UWAGA: Powyżej 1700 metrów już panują normalne warunki zimowe, dlatego raki powinien mieć każdy, kto się wybiera w taki teren! Pokrywa śniegu nie jest gruba, ale jest na tyle zwarta, że rak ma się, w co wbijać.

IMG_9989IMG_0114IMG_0110IMG_0106IMG_0088IMG_0082DCIM112GOPRODCIM112GOPRODCIM112GOPROIMG_0070IMG_0063IMG_0050DCIM112GOPROIMG_0044IMG_0035IMG_0003DCIM112GOPROIMG_0008

Może ci się spodobać również :