Szpiglasowy Wierch i Kozia przełęcz w zimie

by Rafał Baran

tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (109 of 221)Ten wypad to totalny spontan, przygoda, na którą chyba każdy z nas czekał. Szybka decyzja jedziemy w tatry wysokie, najprawdopodobniej na dwa a może nawet trzy dni. Ustawiamy się na 6:10 na dworcu i polujemy na Autobus do zakopanego, okazuje się, że chyba je kryzys dopadł i konkurencja, bo cena przejazdu spadła do 15 zł. W zakopanym szybka przesiadka i już jesteśmy na Palenicy i idziemy w stronę Morskiego oka. Plan był taki żeby pierwszego dnia przejść do doliny pięciu stawów przez Szpiglasową przełęcz, został zrealizowany wspaniale. Nocleg w Pięciu stawach, moim ulubionym schronisku i chyba najbardziej klimatycznym. Ludzi nie było za dużo, ale i tak udało nam się spróbować chyba wszystkich trunków. Wykończenie nasze było łatwo poznać, bo lekko chwiejnym krokiem koło 21 udaliśmy się do pokoju na zasłużony odpoczynek.
Kozia przełęcz w zimietatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (172 of 221)
Kolejnego dnia pobudka o 7:30 nie spieszy nam się nigdzie, więc bez nerwów się pakujemy i schodzimy na śniadanie mistrzów, czyli kisiel instant albo słodką chwilę od Doktora ; ) Po śniadaniu chwila planowania, wiedzieliśmy, że chcemy przejść przez Orlą Perć i dojść do Kuźnic, planowaliśmy na początku, że będzie to przejście przez Zawrat, ale życie i co gorsza nasza trasa potoczyła się inaczej. Przez chwile nieuwagi podeszliśmy jak się okazało nie pod Zawrat, który był jeszcze dalej, ale pod Kozią Przełęcz, która wydawała się troszeczkę bardziej stroma. Szybka ocena sytuacji, bo przecież od tego trzeba było zacząć i dochodzimy do wniosku, że zejdziemy, warunki i niskie zagrożenie lawinowe pozwoliły na zrobienie stopni w żlebie i po nich już na sam dół, nie było opcji schodzić po łańcuchach, bo ich nie było widać. Samo schodzenie chyba było najtrudniejszym elementem tego dwudniowego wypadu w Tatry. Pogoda jak widać na zdjęciach poniżej nam dopisała. Podziękowania dla Marcina Górskiego za kilka fotek oraz towarzystwo i pozytywne nastawienie przez całe dwa dni! Więcej takich wypadów.

tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (5 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (10 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (25 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (28 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (31 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (40 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (51 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (52 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (59 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (72 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (78 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (85 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (86 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (87 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (94 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (105 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (109 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (137 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (142 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (153 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (156 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (166 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (172 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (176 of 221)tatry_wysokie_zima_dolina_5_stawow (211 of 221)

Może ci się spodobać również :

1 comment

Łatki Gore-tex – jak stosować? | SzukajacPrzygody.pl 02/12/2014 - 11:55 am

[…] nie dbać przez cały czas, mnie niestety ostatnio zdarzyła się niemiła przygoda, bo schodząc z Koziej Przełęczy w zimie rakami kilkukrotnie uszkodziłem sobie spodnie Marmot Gore-tex na wysokości kolana na […]